Termene și condiții platformă
Aplicabilă Utilizatorilor Vizitatori și Utilizatorii Pacienți
Versiune valabilă la data de 23.05.2025
Acest acord de utilizare a platformei panacea.ro (pacient.panacea.ro și doctor.panacea.ro) (denumit în continuare „Acordul”) constituie un acord legal între dvs. („Utilizatorul”) și Professional Telehealth Services S.R.L., o societate cu răspundere limitată, organizată și funcționând în baza legilor din România, cu sediul în București, Sectorul 6, Intrarea Guliver nr. 13, cam. 1, bl. C1, sc. 2, et. 7, ap. 194, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/82/2023, având cod unic de înregistrare (C.U.I.) 35804210, în calitate de operator al platformei panacea.ro (pacient.panacea.ro și doctor.panacea.ro) (denumită în continuare „Professional Telehealth Services SRL”).
Acest Acord guvernează utilizarea platformei panacea.ro (pacient.panacea.ro și doctor.panacea.ro) (denumită în continuare „Platforma” sau „Panacea”), care permite furnizarea și contractarea de consultații medicale la distanță.
Acest Acord conține termenele și condițiile de utilizare a Platformei (denumite în continuare „Termene și Condiții”), și sunt aplicabile raporturilor dintre Professional Telehealth Services SRL și orice persoană sau entitate care utilizează Platforma (denumită în continuare „Utilizator/Pacient”).
Vă rugăm să citiți acest Acord cu atenție și în integralitatea sa dacă doriți să utilizați Platforma. Acceptarea prealabilă a prevederilor Acordului este obligatorie pentru a utiliza Platforma și a beneficia de avantajele, conținutul sau serviciile disponibile în cadrul acesteia.
Daca nu sunteți de acord cu prevederile acestui Acord, vă rugăm să nu utilizați Serviciile oferite prin intermediul Platformei. Neacceptarea acestui Acord, sau a oricărei prevederi din acesta, astfel cum acestea sunt formulate în prezentul act, atrage obligația Utilizatorului de a înceta de îndată accesarea Platformei.
Accesarea Platformei sau utilizarea Serviciilor în orice mod atestă consimțământul dvs. expres, liber și neechivoc cu privire la conținutul integral al Acordului care include prezentele Termene și Condiții și Politica de Confidențialitate a Professional Telehealth Services SRL.
Professional Telehealth Services SRL nu intervine și nu controlează activitățile de asistență medicală desfășurate în timpul consultațiilor prin intermediul platformei sau orice alte activități legate de acestea, ce intră în competența Medicilor.
Cuprins
AratăAscunde- Descrierea generală a platformei
- Utilizarea platformei
- Serviciile disponibile prin intermediul platformei
- Accesul la platformă și utilizarea sa
- Contractarea serviciilor
- Efectuarea programăriilor/anulare
- Tarife aplicabile serviciilor medicale. Promoții
- Plata serviciilor medicale
- Returnarea contravalorii serviciilor
- Conduita utilizatorului
- Evaluări ale serviciilor primit
- Prelucrarea datelor cu caracter personal
- Legături către website-uri ale unor terț părți
- Limitarea răspunderii
- Despăgubiri generate de culpa utilizatorului
- Drepturi de autor. Proprietatea intelectuală
- Modificarea termenelor și condițiilor
- Raportarea erorilor. Feedback
Descrierea generală a platformei
1.1 Panacea este o platformă digitală ce facilitează intermedierea contractării serviciilor medicale dintre Utilizatori și furnizorii de servicii medicale înscriși pe Platformă (“Medicii”), punând la dispoziția acestora un mijloc de comunicare la distanță eficient, securizat și adaptat nevoilor specifice ale acestora.
1.2 Prin intermediul Platformei, Medicii oferă Utilizatorilor, la cerere, consultații medicale la distanță în specialitatea în care este autorizat legal Medicul, exclusiv în baza informațiilor transmise de către Utilizator. Sfaturile medicale de Medici prin intermediul Platformei nu înlocuiesc operațiunile de diagnosticare și tratament prin interacțiunea fizică directă medic-pacient în cadrul unui consult medical efectuat prin simțuri proprii, sunt limitate în ceea ce privește posibilitatea de diagnosticare și nu vor putea implica un examen clinic complet.
1.3 Serviciile de telemedicină nu înlocuiesc consultul medical de specialitate din cadrul unităților medicale specializate. În funcție de simptomele și informațiile furnizate Medicilor, aceștia vă pot recomanda efectuarea unor analize sau investigații medicale suplimentare ce nu pot fi furnizate prin intermediul Plaformei.
1.4 În cazul în care aveți o urgență medicală, adresați-vă direct și cât mai rapid Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, apelând numărul de telefon 112, sau unităților medicale de primiri urgențe. Medicii prin intermediul Platformei nu prestează servicii pentru urgențe medicale.
1.5 Consultațiile oferite de Medici prin intermediul Platformei au la bază exclusiv informațiile oferite de Utilizatori privind starea de sănătate, istoricul medical, tratamentul sub care se află, rezultatele analizelor sau investigațiilor efectuate anterior sau existența unor afecțiuni cunoscute. Astfel, precizia sfaturilor medicale generale oferite de Medici se fundamentează pe o informare prealabilă, corectă și completă transmisă de Utilizatori. Ținând cont de acest aspect, Utilizatorul, în calitate de pacient, este responsabil să ofere informații cât mai complete și corecte asupra stării de sănătate, tratament, rezultate anterioare, alte afecțiuni sau istoric medical, înțelege și acceptă că evaluarea și recomandările primite din partea Medicului prin intermediul Platformei se vor baza exclusiv pe informațiile primite de la Utilizator, neavând posibilitatea unui consult fizic sau acces la istoricul medical complet al acestuia (altul decât cel pe care Utilizatorul-pacient este dispus să îl comunice Medicului înainte sau în cadrul consultației.) Utilizatorul își asumă faptul că o descriere incorectă, imprecisă sau incompletă a problemei de sănătate poate să determine discordanțe între sfaturile oferite de Medici și starea reală de sănătate a Utilizatorului-pacient.
1.6 Platforma și componentele acesteia, excluzând serviciile medicale sau alte servicii furnizate pri intermediul acesteia, sunt puse la dispoziție de Professional Telehealth Services SRL. Professional Telehealth Services SRL își limitează activitatea la asigurarea funcționalității și performanței Platformei, fără a controla sau a interveni în alt mod asupra serviciilor de telemedicină prestate de Medici către Utilizatori. Pe cale de consecință, Professional Telehealth Services SRL nu oferă servicii medicale și nu poate fi considerat “unitate sanitară privată” sau “furnizor de servicii medicale”, în sensul dispozițiilor Legii nr. 95/2006. Astfel, Professional Telehealth Services SRL nu interferează în niciun fel în relația directă Utilizator-Medic, rezumându-se la a asigura intermedierea și un mijloc de comunicare viabil pentru aceștia.
Utilizarea platformei
2.1 Prezentul Acord este un contract care stabilește condițiile obligatorii din punctul de vedere juridic ale raporturilor dintre Professional Telehealth Services SRL și Dvs. (Utilizatorul). Prezentul Acord intră în vigoare doar dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
a) Utilizatorul are vârsta minimă de 18 ani și are autoritatea de a încheia prezentul Acord personal sau în numele persoanei fizice/juridice pe care a numit-o în calitate de Utilizator, asumându-și obligațiile impuse prin aceste prevederi personal sau în numele persoanei pe care o reprezintă legal;
b) Utilizatorul a citit prezentele Termene și Condiții și Politica de confidențialitate și, și-a exprimat acordul cu privire la acestea bifând căsuța „Sunt de acord cu Termenele și Condițiile și cu Politica de Confidențialitate”;
c) Utilizatorul își creează cont prin completarea și transmiterea informațiilor reale necesare înrolării sale, conform informațiilor din formularul de înscriere;
d) Utilizatorul parcurge procesul de verificare/confirmare a datelor sale, respectiv a adresei de e-mail și/sau a numărului de telefon declarat;
e) Utilizatorul își accesează pentru prima dată contul din Platformă, utilizând credențialele de acces (nume de utilizator și parolă stabilite la înrolare).
2.2 Prevederile din acest Acord, respectiv termenele și condițiile, pot fi actualizate și sau revizuite periodic, astfel că, pentru orice utilizare a Platformei, se vor aplica prevederile contractuale valabile la momentul utilizării. Utilizatorul are obligația de a verifica periodic versiunea actualizată a prezentului Acord, sau cel puțin la fiecare utilizare, furnizare sau contractare a serviciilor disponibile prin intermediul Platformei. Continuarea utilizării Platformei după efectuarea oricăror modificări ale prevederilor Acordului echivalează cu acceptarea acestor termene. Professional Telehealth Services SRL va notifica într-un termen rezonabil Utilizatorii cu privire la orice modificare a prezentului Acord sau cu privire la crearea sau modificarea oricăror termeni suplimentari.
2.3 Conținutul Platformei, inclusiv orice pagină componentă a acesteia și interfața de acces la oricare dintre serviciile furnizate de alte persoane prin intermediul acesteia, pot fi utilizate numai în conformitate cu condițiile și termenii de acces și utilizare precizați în acest Acord.
2.4 Prin intermediul Platformei pot fi furnizate și contractate servicii medicale, respectiv consultații medicale la distanță, în condițiile tehnice și termenii predefiniți ai Platformei.
2.5 Sub rezerva conformității dvs. cu prezentele termene și condiții, Professional Telehealth Services SRL vă acordă un drept limitat de accesare și de utilizare a Platformei, care nu poate fi sublicențiat, fiind revocabil și netransferabil. Acest drept limitat vă permite să accesați și să utilizați orice conținut, informații și materiale conexe care pot fi puse la dispoziție prin intermediul Platformei. Orice drepturi care nu sunt acordate în mod expres prin acest Acord sunt rezervate Professional Telehealth Services SRL.
2.6 Furnizarea serviciilor medicale, respectiv a consultațiilor medicale la distanță, se poate face de către o persoană autorizată legal în acest scop, denumită în acest Acord „Medicul”, care îndeplinește condițiile în legile și reglementările din România. Serviciile medicale disponibile prin intermediul Platformei pot fi contractate Utilizatorul care îndeplinește condițiile prevăzute în acest Acord și în legile și reglementările din România.
2.7 Utilizarea Platformei, respectiv efectuarea unei programări în vederea contractării serviciilor medicale presupune capacitatea legală necesară pentru legarea unor raporturi contractuale, astfel că utilizarea Platformei constituie o declarație a Utilizatorului privind îndeplinirea următoarelor condiții: (i) împlinirea vârstei de 18 ani pentru persoanele fizice; (ii) inexistența unor circumstanțe care afectează capacitatea legală; și (iv) acceptarea deplină a prevederilor din acest Acord. Dacă oricare dintre aceste condiții nu este îndeplinită, Utilizatorul trebuie să înceteze imediat utilizarea Platformei.
2.8 Clauzele din prezentul Acord se aplică tuturor secțiunilor din Platformă, iar în situația în care, în cadrul Platformei, există condiții de utilizare sau prevederi specifice anumitor secțiuni, respectivele condiții de utilizare vor prevala față de clauzele acestui Acord care se suprapun unor clauze specifice din respectivele condiții de utilizare.
2.9 Pentru a asigura respectarea condițiilor de acces, vizualizare și utilizare a Platformei, Utilizatorul se obligă să verifice la momentul fiecărei accesări a Platformei condițiile de utilizare a Platformei. Utilizarea Platformei după accesare, chiar și în cazul omisiunii Utilizatorului de a analiza condițiile de utilizare a Platformei, reprezintă acordul Utilizatorului de acceptare a respectivelor condiții contractuale.
2.10 Utilizatorul este obligat la plata tuturor sumelor datorate în baza prezentului Acord în cazul în care sumele nu pot fi încasate ca urmare a unor erori tehnice, a blocării conturilor bancare sau a altor cauze.
Serviciile disponibile prin intermediul platformei
3.1 Prin intermediul Platformei, Utilizatorii pot contracta consultații medicale la distanță, fără prezența fizică simultană a personalului medical și a Utilizatorului, pentru stabilirea diagnosticului, indicarea tratamentului, monitorizarea unor afecțiuni sau indicarea unor metode de prevenție a bolilor, în mod securizat, prin intermediul tehnologiei informației și mijloacelor electronice de comunicare.
3.2 Consultațiile medicale sunt oferite de către medici autorizați și numai în condițiile afișate pe Platformă, iar disponibilitatea acestora poate varia în funcție de programul și deciziile individuale ale fiecărui medic. Platforma nu garantează disponibilitatea unui anumit medic sau a unei anumite specialități într-un moment determinat.
3.3 Utilizatorul înțelege și acceptă că o consultație la distanță implică anumite limitări, întrucât Medicul nu are posibilitatea unei examinări fizice directe. Prin acordul său de utilizare a Platformei, Pacientul acceptă aceste limitări. Atât Medicul, cât și Pacientul vor lua în considerare limitările menționate și vor acționa cu prudența necesară în raporturile lor contractuale, respectând orice reglementări aplicabile în România.
3.4 Professional Telehealth Services SRL și, respectiv, Panacea sau orice entitate asociată nu intervine în desfășurarea consultației medicale și nu monitorizează sau cenzurează interacțiunea dintre Medic și Pacient. Răspunderea pentru calitatea serviciului medical aparține exclusiv Medicului prestator.
Accesul la platformă și utilizarea sa
4.1 Crearea unui cont pe Platformă este obligatorie pentru a accesa serviciile medicale. Utilizatorul trebuie să furnizeze informații reale, complete și actualizate în formularul de înregistrare.
4.2 Pentru a utiliza Platforma trebuie să vă înregistrați și să mențineți un cont activ de Utilizator (denumit în continuare „Contul”). Înregistrarea contului necesită trimiterea către Professional Telehealth Services SRL a anumitor informații personale, cum ar fi numele dvs., adresa de corespondență, adresa de e-mail și numărul de telefon, precum și informații referitoare la plățile efectuate în legătură cu serviciile medicale contractate. Sunteți de acord să furnizați și să păstrați informații adevărate, corecte, complete și actualizate în contul dvs., inclusiv informații de facturare a serviciilor primite. Omisiunea Utilizatorului de a menține informațiile exacte, complete și actualizate despre cont, inclusiv faptul înregistrarea unei metode de plată invalidă sau expirată, poate duce la imposibilitatea de a accesa și utiliza serviciile disponibile pe Platformă sau la închiderea Contului.
4.3 În vederea creării contului de utilizator, Utilizatorul nu poate utiliza numele unei alte persoane sau entități, ori un nume sau o denumire care nu este disponibilă pentru utilizare, fără o autorizare corespunzătoare, în prealabil. De asemenea, Utilizatorul nu poate folosi ca nume niciun nume care este ofensator, vulgar sau obscen.
4.4 Professional Telehealth Services SRL nu răspunde, în nicio împrejurare, pentru niciun prejudiciu sau efect care pot fi cauzate de declararea sau de completarea eronată de către Utilizator a datelor pe care le furnizează.
4.5 Utilizatorul are obligația de a păstra confidențialitatea datelor de acces (nume de utilizator și parolă) și este responsabil pentru toate activitățile efectuate în contul său. Nu este permisă utilizarea contului de către alte persoane sau transferul acestuia către terți.
4.6 Prin crearea unui Cont, sunteți de acord că Platforma vă poate trimite mesaje e-mail sau text (SMS) ca operațiuni necesare pentru a confirma și autoriza contul sau accesul în Platformă și/sau pentru a utiliza anumite caracteristici ale Platformei. În cazul autorizării conturilor, procesarea datelor și autorizarea efectivă poate dura câteva zile.
4.7 Professional Telehealth Services SRL poate suspenda, restricționa sau șterge un cont dacă există suspiciuni rezonabile că acesta este utilizat în mod abuziv sau contrar prevederilor prezentului Acord.
4.8 Utilizarea Platformei presupune acces la internet și un dispozitiv compatibil. Orice costuri legate de conexiunea la internet sau de utilizarea dispozitivelor revin exclusiv în sarcina Utilizatorului.
4.9 Utilizatorul este singur răspunzător pentru achiziționarea, utilizarea și actualizarea unui dispozitiv compatibil cu Platforma pentru accesarea și utilizarea acesteia. Professional Telehealth Services SRL nu garantează și nu declară că Platforma sau orice parte a acesteia vor funcționa pe un anumit dispozitiv sau că este compatibilă cu orice dispozitiv, program sau echipament.
4.10 Platforma poate fi afectată de anumite disfuncționalități și/sau întârzieri inerente utilizării internetului și/sau comunicațiilor electronice pentru care Professional Telehealth Services SRL nu poate fi trasă la răspundere.
4.11 Professional Telehealth Services SRL sau orice firme asociate cu Professional Telehealth Services SRL nu vor fi răspunzătoare în nicio situație pentru niciun fel de pierderi directe sau indirecte aferente și pentru niciun fel de daune care ar rezulta din (i) incompatibilitatea dispozitivului Utilizatorului cu Platforma; (ii) costurile suportate de Utilizator pentru accesarea și utilizarea Platformei; (iii) transmiterea de către Utilizator a datelor și informațiilor pentru furnizarea sau contractarea efectivă a serviciilor disponibile prin Aplicație; (iv) blocarea Contului, a Platformei sau a unor funcționalități ale acesteia ca urmare a unor defecțiuni tehnice sau erori survenite pe Platformă.
4.12 Professional Telehealth Services SRL își rezervă dreptul de a vă refuza oricând accesul la Platformă, la Contul de pe Platformă și la orice serviciu accesibil prin Plaformă, atunci când există indicii că aceasta este utilizată de către Utilizator în scopuri ce contravin prezentelor termene și condiții, precum și în situații în care integritatea și securitatea Platformei ar putea fi periclitate.
4.13 Professional Telehealth Services SRL are dreptul de a bloca accesul la Cont sau la Platformă în cazul în care are indicii de fraudă sau atunci când nu sunt respectate reglementările în vigoare, termenele și condițiile de utilizare a Platformei sau alte dispoziții ori obligații ale Utilizatorului.
Contractarea serviciilor
5.1 Serviciile medicale pot fi contractate de către Utilizator doar în baza unei programări inițiate de Utilizator prin intermediul Platformei.
5.2 Accesarea Platformei și crearea contului sunt gratuite, însă vă rugăm să notați faptul că taxele normale ale operatorului de internet/telefonie mobilă, cum ar fi taxele de conectare și navigare pe internet, se vor aplica în continuare și vor fi suportate, în integralitate, de către Utilizator.
5.3 Durata unei consultații medicale este de 30 de minute, dacă pe Platformă nu se specifică expres altfel, începând cu intervalul orar ales de către Utilizator la momentul efectuării programării. Intrarea Pacientului cu întârziere în consultația programată nu dă dreptul la prelungirea duratei consultației peste durata inițială a acesteia.
5.4 Contractarea serviciilor medicale de către Utilizator se face pentru sine sau pentru persoane al căror reprezentant legal este Utilizatorul (minori, minori aflați sub tutelă etc.). Este interzisă contractarea serviciilor medicale pentru alte persoane în scop de intermediere gratuită sau contra cost. Contractarea serviciilor se face, ca regulă, prin programarea unei consultații. Accesul la serviciile medicale este astfel limitat, depinzând de disponibilitatea Medicilor înregistrați în cadrul Platformei. În relația cu Medicul, Utilizatorul are obligația de a utiliza numai date și informații reale. Pacientul este singurul răspunzător pentru alegerea Medicului și a specialității medicale. Alegerea eronată a specialității medicale de către Utilizator nu-i dă dreptul acestuia la returnarea contravalorii serviciului contractat.
5.5 Raporturile juridice create prin prestarea serviciilor medicale de orice tip se creează exclusiv între Pacient și Medic. Medicul și Utilizatorul, ca beneficiar al serviciilor medicale, sunt singurii care răspund de modul în care se derulează raporturile contractuale astfel încheiate între aceștia, fără a implica Professional Telehealth Services SRL și/sau orice entitate asociată cu crearea și/sau dezvoltarea Platformei, altfel decât rezultă expres din aceste condiții.
5.6 Professional Telehealth Services SRL și/sau alte entități asociate cu acestea, nu răspund pentru nici un fel de consecințe care ar putea decurge din raporturile stabilite între Medic și Utilizator. Prin urmare, Utilizatorul-Pacient este de acord în mod explicit că nu poate pretinde de la Professional Telehealth Services SRL nici un fel de despăgubiri, sume sau contraprestații de orice fel (inclusiv daune-interese) pentru consecințele care rezultă din raporturile sau comunicările sale Medicul.
5.7 Professional Telehealth Services SRL nu va supraveghea, înregistra sau stoca sesiunile sau comunicările audio-video stabilite între Medic și Utilizator prin intermediul Platformei și nu își asumă nici o obligație în acest sens.
5.8 Utilizatorii au obligația să se asigure că dispozitivele lor au o conexiune stabilă la internet, că pot rula Platforma și că dispun de microfon și de cameră video adecvate și funcționale.
5.9 Pentru o consultație medicală adecvată, Utilizatorul va oferi Medicului care acordă consultația, informații cât mai complete și exacte privind starea de sănătate și alte date și informații conexe, inclusiv o descriere adecvată a simptomelor.
5.10 Prin intermediul Platformei Utilizatorului îi este permis să posteze, stocheze, partajeze și să pună la dispoziție informații sub formă de text, video sau alte materiale în legătură cu starea sa de sănătate. Prin publicarea materialelor în contul său de utilizator de pe Platformă, Utilizatorul garantează că materialele sunt proprietatea acestuia sau că are dreptul de a le utiliza, precum și faptul că partajarea prin intermediul Platformei nu încalcă drepturile contractuale, drepturile de autor, alte drepturi ale oricărei persoane sau entități și nici obligația de confidențialitate.
5.11 Sesiunile de consultații medicale online contractate de Utilizator nu pot fi înregistrate audio sau video și nicio imagine sau amprentă vocală din cadrul sesiunii nu poate fi înregistrată, stocată sau editată de către Pacient sau de către Medic, fără acordul ambelor părți exprimat explicit în prealabil și în scris. Încălcarea acestei prevederi dă dreptul Utilizatorului sau Medicului să întrerupă sesiunea. Încălcarea acestei obligații, indiferent că este repetată sau nu, dă dreptul Professional Telehealth Services SRL ca, la sesizarea persoanei interesate, să suspende sau să închidă Contul persoanei care a săvârșit încălcarea, dacă se probează o astfel de încălcare.
5.12 În timpul sesiunii de consultație online sau după terminarea acesteia, într-un termen de 48 ore, Medicul va putea să completeze un raport de evaluare ce va conține recomandările sale către Utilizator, spre exemplu: (i) diagnostic; (ii) recomandări de tratament cu medicamente; (iii) rețetă emisă de Medic, în cazul în care acesta îndeplinește condițiile pentru a emite rețetă; (iv) recomandarea de a efectua și alte investigații și servicii medicale; (v) alte recomandări și îndrumări. Raportul de evaluare va putea fi accesat de Utilizator prin intermediul Platformei și va fi disponibil pentru descărcare pe toată durata existenței unui cont activ.
5.13 Responsabilitatea pentru recomandările propuse aparține Medicului, însă Utilizatorul înțelege și acceptă că aceste recomandări au fost acordate în urma informațiilor limitate la care Medicul a avut acces.
Efectuarea programăriilor/anulare
6.1 După efectuarea programării consultației, Pacientul poate anula consultația cu maximum 72 ore înainte de ora programată pentru începerea consultației, caz în care este returnată integral Pacientului suma achitată pentru programare. Ulterior, Pacientul nu mai poate solicita anularea consultației, caz în care suma aferentă consultației nu va mai fi returnata. Se vor avea in vedere prevederile secțiunii VIII de mai jos referitor la returnarea contravalorii serviciilor.
6.2 După efectuarea programării consultației, Medicul poate anula consultația conform termenelor și condițiilor aplicabile Medicilor, caz în care este returnată către Pacient orice sumă achitată pentru programare.
6.3 Returnările se efectuează în termen de 5-10 zile lucrătoare de la confirmarea situației care justifică rambursarea.
Tarife aplicabile serviciilor medicale. Promoții
7.1 Contravaloarea serviciilor de telemedicină este afișată în Platformă, în tabloul de prezentare a fiecărui medic în parte, în funcție de gradul, vechimea și specialitatea acestuia. Cuantumul tarifelor este afișat în platformă astfel cum este comunicat de fiecare Medic în parte către Professional Telehealth Services SRL.
7.2 Orice promoții puse la dispoziție prin intermediul Platformei pot fi reglementate separat de aceste termene și condiții.
Plata serviciilor medicale
8.1 Plata serviciilor medicale se face, în avans, prin achitarea contravalorii acestora prin intermediul cardului înrolat în contul Pacientului sau în una dintre modalitățile permise de Platformă. Plata pentru consultațiile programate de către Utilizator pe Platformă se face la momentul efectuării programării conform procedurii specificate pe Platformă. În cazul în care procesul de plată nu este finalizat ori dacă cardul Utilizatorului Pacient nu poate fi debitat până la ora de început a consultației programate, consultația se anulează automat iar Medicul nu este obligat să presteze serviciile de telemedicină.
8.2 Încetarea voluntară de către Pacient a consultației medicale după începerea consultației medicale nu dă dreptul la returnarea sumei plătite, iar aceasta va fi reținută ca plată a serviciului contractat.
8.3 Pacientul este obligat la plata sumelor datorate în baza prezentului Acord în cazul în care sumele aferente serviciului nu pot fi încasate ca urmare a unor erori tehnice, a blocării conturilor bancare sau ca urmare a altor cauze.
8.4 Având în vedere că efectuarea plății serviciilor medicale se efectuează prin card, Pacientul înțelege că este supusul și acceptă termenele și condițiile procesatorului de plăți – Stripe, iar Professional Telehealth Services SRL nu are nicio răspundere cu privire la orice erori sau acte ale procesatorului de plăți.
Returnarea contravalorii serviciilor
9.1 Returnarea sumelor de bani achitate de către Pacient pentru consultația medicală contractată numai se realizează doar în cazurile expres prevăzute în acest Acord. Sumele achitate de Pacient pentru o consultație medicală se returnează (i) dacă Pacientul anulează consultația medicală cu mai mult de 2 de ore înainte de ora programată pentru consultație, caz în care este returnată Pacientului orice sumă achitată de acesta pentru consultația programată; (ii) dacă Medicul, indiferent de motiv, anulează consultația programată; (iii) Medicul nu se conectează în consultația programată deși figurează ca disponibil pe Platformă.
9.2 Sumele achitate de Pacient pentru o consultație medicală programată nu sunt returnate în cazul în care Pacientul anulează consultația medicală programată cu mai puțin de 1 oră înainte de ora programată a consultației sau dacă Pacientul renunță la consultația medicală în timpul desfășurării acesteia, ori dacă nu intră în legătură cu Medicul.
9.3 Pentru a evita orice neclaritate, sumele de bani ce fac obiectul art. 9.1 se vor returna de către Medicul care le-a încasat. Professional Telehealth Services SRL nu încasează nicio sumă de bani de la Utilizatori. Sumele de bani achitate pentru serviciile medicale la distanță nu vor fi returnate pentru motive legate de conduita părților contractante după începerea prestării/primirii serviciului și nici pentru utilizarea eronată sau neconformă a Platformei care duce la efecte ce împiedică, blochează sau limitează în orice mod prestarea și/sau primirea serviciului de telemedicină contractat după începerea prestării acestuia. Medicul și Pacientul sunt astfel deplin răspunzătoari unul față de celălalt pentru orice executare neconformă, fără ca Professional Telehealth Services SRL să îi poată fi atrasă răspunderea.
9.4 În situația în care serviciile medicale nu pot fi prestate din cauza indisponibilității Medicului sau din cauza unor disfuncționalități ale Platformei care nu permit realizarea consultației, suma achitată de Pacient pentru plata serviciului va fi returnată integral Pacientului din oficiu sau la cerere. Indisponibilitatea și/sau disfuncționalitățile Platformei sunt confirmate prin verificările făcute de Professional Telehealth Services SRL.
9.5 Professional Telehealth Services SRL nu este parte în relația financiară dintre Medic și Pacient și nu poate fi ținut responsabil pentru plățile nerecuperate între aceștia.
9.6 În cazul unei cereri de returnare a contravalorii serviciilor pentru motivul indisponibilității Platformei și/sau a disfuncționalităților Platformei care nu au permis realizarea consultației medicale, Utilizatorul este obligat să furnizeze orice probe care pot susține cererea sa ori cele sesizate. La cererea Professional Telehealth Services SRL, Utilizatorul care a făcut o cerere de returnare a contravalorii serviciilor, o sesizare sau o reclamație în acest sens se obligă să furnizeze orice fel de date sau informații solicitate de Professional Telehealth Services SRL în vederea stabilirii situației de fapt. Orice cerere, sesizare sau reclamație va fi rezolvată în termen de 30 de zile.
Conduita utilizatorului
10.1 Utilizatorul va folosi pentru accesarea, vizualizarea și utilizarea Platformei propriile sale dispozitive, sisteme și programe compatibile cu Platforma (telefon, PC, conexiune internet etc.), care sunt dotate corespunzător pentru o sesiune audio-video prin internet. Deși Professional Telehealth Services SRL a depus eforturi pentru asigurarea compatibilității Platformei cu cât mai multe dispozitive, sisteme și programe, Professional Telehealth Services SRL nu răspunde pentru compatibilitatea dispozitivelor, sistemelor sau programelor folosite de Utilizator cu Platforma pentru contractarea și furnizarea serviciilor.
10.2 Utilizatorul nu poate copia, publica, descărca, transmite, vinde, utiliza în aplicații sau proiecte proprii sau ale unor terți, nici intermedia sau înstrăina în nici un mod materialele (texte, imagini, secvențe video sau audio, elemente de grafica web, scripturi, programe și alte date etc.), integrate în Platformă sau publicate pe Platformă, fără acordul prealabil scris și explicit al Professional Telehealth Services SRL, exceptând cazul în care se prevede explicit altfel.
10.3 În accesarea și/sau utilizarea Platformei, Utilizatorul are obligații specifice și este de acord să nu: (i) utilizeze Platforma pentru a trimite junk e-mail, spam, mesaje în lanț, scheme piramidale sau orice alte mesaje nesolicitate, comerciale sau în alt mod; (ii) afișeze, transmită, publice, distribuie sau difuzeze materiale sau informații care sunt defăimătoare, ilegale, obscene, indecente, amenințătoare, abuzive, de hărțuire sau ilegale; (iii) afișeze, transmită, publice, distribuie sau difuzeze materiale sau informații care ar putea incita la discriminare, ură sau violență față de orice persoană sau un grup, pe criterii de rasă, religie, handicap, naționalitate sau în alt mod ilegal; (iv) amenințe, abuzeze, perturbe, defăimeze, sau să încalce în orice mod drepturile legale (inclusiv dreptul la intimitate sau la demnitate) ale altor Utilizatori sau ale altor persoane; (v) utilizeze orice informații sau materiale în orice manieră care încalcă un drept de autor, brevet, marcă comercială sau alt drept de proprietate ale oricărei persoane; (vi) încarce fișiere care conțin un virus, malware, troieni sau date corupte care pot afecta funcționarea Platformei, a dispozitivelor sau programelor informatice sau a proprietății altuia; (vii) furnizeze, colecteze sau tocheze informații personale despre alți Utilizatori sau alte persoane, inclusiv adrese de e-mail, cu excepția cazului în care deține legal un astfel de drept; (viii) facă reclamă sau să oferteze achiziția de bunuri sau servicii în orice scop comercial, cu excepția cazului în care mijlocul de comunicare pus la dispoziție pe Platformă permite în mod specific astfel de comunicări și numai pentru categoria de servicii și/sau bunuri prevăzută explicit; (ix) se prezinte ca având o altă identitate în scopul de a înșela ori induce în eroare alte persoane, entități, instituții sau autorități; (x) încalce legile și/sau reglementările aplicabile în vigoare; (xi) acceseze/utilizeze Platforma/ofertele de servicii în orice mod care ar putea dezactiva, suprasolicita sau afecta Platforma/contractarea ori derularea ofertelor și serviciilor sau care ar duce la interferența cu altă parte care utilizează și beneficiază de Platformă, de oferte sau de servicii; (xii) afișeze, transmită, publice, distribuie sau să difuzeze materiale sau informații pe care nu are dreptul de a le transmite potrivit legii sau unui contract ori unei relații contractuale sau fiduciare (de mandat), cum ar fi informații personale, privilegiate sau informații confidențiale dezvăluite în cursul raporturilor de muncă sau al executării unui acord de confidențialitate; (xiii) altereze rezultatele de evaluare ori sistemul de evaluare a Utilizatorilor ori a ofertanților de servicii prin autoevaluare sau alte procedee cu efect similar, precum evaluarea pozitivă a unui Medic sau ofertant cu care aveți relații de rudenie, de afiliere sau altele care presupun o decizie interesată; (xiv) încerce să obțină acces neautorizat la oricare dintre servicii, oferte, alte conturi, dispozitive, sisteme de computere sau rețele conectate la Platformă prin hacking, spargere de parola sau prin orice alte mijloace; (xv) promită, ofere ori să ceară mită sau alte foloase necuvenite de la alți Utilizatori în legătură cu serviciile oferite prin intermediul Platformei; (xvi) îînregistreze video sau audio consultația medicală, fără acordul prealabil explicit și scris al Mediciului care prestează serviciul medical.
10.4 Orice încălcare a acestor limitări sau a altor prevederi din Acord vor conduce la blocarea accesului la Platformă a Utilizatorului și/sau la suspendarea ori închiderea Contului de Utilizator, precum și, după caz, la sesizarea organelor în drept pentru aplicarea sancțiunilor contravenționale sau penale. Aceleași prevederi se aplică și tentativei.
Evaluări ale serviciilor primit
11.1 Utilizatorii pot oferi evaluări medicilor după consultație, în scopul îmbunătățirii serviciilor și creșterii transparenței.
11.2 Evaluările trebuie să fie oneste, formulate cu bună-credință și să reflecte experiențe reale. Operatorul își rezervă dreptul de a modera sau elimina conținutul neadecvat
Prelucrarea datelor cu caracter personal
12.1 Pentru informații pe larg privind prelucrarea datelor cu caracter personal, vă rugăm să consultați Politica de Confidențialitate disponibilă pe Platformă.
Legături către website-uri ale unor terț părți
13.1 Platforma poate conține linkuri către site-uri ale unor terți. Operatorul nu este responsabil pentru conținutul, politica de confidențialitate sau funcționarea acestor site-uri externe. La accesarea site-urilor sau serviciilor web ale unor terți ce nu sunt deținute sau controlate de către Professional Telehealth Services SRL, vă recomandăm să citiți termenele și condițiile, precum și politica sau notificarea de confidențialitate referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, a oricărui astfel de site sau serviciu web oferit de terțe părți.
Limitarea răspunderii
14.1 Professional Telehealth Services SRL va depune toate eforturile rezonabile pentru a asigura acuratețea și încrederea în Platformă și va încerca să corecteze erorile și omisiunile cât mai repede posibil. Professional Telehealth Services SRL nu își asumă, însă, obligația și nu garantează implicit sau expres pentru conținutul de orice fel al Platformei sau pentru întreg conținutul oferit de către Utilizatori.
14.2 Utilizarea Platformei se face în condițiile prezente și „ca atare”, respectiv „așa cum este disponibilă”, fără nicio reprezentare sau aprobare și fără vreo garanție, fie ea expresă sau implicită, exceptându-le pe cele legale imperative și cele referitoare la plăți făcute de Utilizator prin intermediul Platformei.
14.3 Professional Telehealth Services SRL nu răspunde pentru serviciile medicale furnizate Pacientului și nu are nicio obligație în legătură cu acestea sau cu efectele asupra sănătății Pacientului.
14.4 Professional Telehealth Services SRL nu declară și nu oferă nici o garanție că Platforma răspunde așteptărilor Utilizatorului, exceptând declarațiile sau garanțiile date explicit prin acest Acord.
14.5 Cu toate că Professional Telehealth Services SRL va depune constant eforturi pentru funcționarea corespunzătoare a Platformei, Professional Telehealth Services SRL nu declară și nu oferă nicio garanție că Platforma va fi permanent disponibilă sau că funcționalitatea Platformei va fi neîntreruptă sau fără erori, că defectele vor fi corectate sau că Platforma, serviciile medicale sau serverul pe care rulează Platforma sunt lipsite de erori sau, după caz, de malware sau orice alte elemente care pot afecta sistemele sau dispozitivele Utilizatorilor cu care interacționează direct sau indirect.
14.6 Professional Telehealth Services SRL nu răspunde pentru utilizarea neautorizată/frauduloasă a Platformei.
14.7 Utilizatorul nu poate solicita niciun fel de despăgubiri pentru prejudicii, directe sau indirecte, care i-ar fi cauzate de indisponibilitatea Platformei, funcționarea sa defectuoasă sau de indisponibilitatea, lipsa ori calitatea serviciilor medicale, indiferent de motivul care le cauzează.
14.8 Professional Telehealth Services SRL, persoanele ori entitățile asociate cu aceasta, inclusiv orice angajat, director sau administrator al acestora, nu vor fi răspunzători pentru nici o pierdere directă, indirectă sau aferentă și pentru nici un fel de prejudicii (incluzând, fără a se limita la: pierderea afacerii sau oportunității, afectarea sănătății, pierderea de abilități, date, venituri sau profituri de orice fel), decurgând din sau în legătură cu utilizarea Platformei, exceptând situațiile pentru care dispozițiile imperative ale legii nu permit derogări de la principiul răspunderii.
14.9 Utilizatorul își asumă întreaga responsabilitate cu privire la caracterul corect, complet și actual al informațiilor furnizate Medicilor prin intermediul Platformei, astfel că Platforma și Medicii sunt exonerați de orice răspundere pentru situațiile în care informațiile primite de la Utilizator au avut omisiuni, inadvertențe sau au fost false.
14.10 Răspunsurile oferite de Medici prin intermediul Platformei nu au scopul de a înlocui orice consultații fizice sau analize medicale de specialitate. Dacă Utilizatorul nu respectă sfaturile medicale generale primite, le aplică necorespunzător sau ignoră potențialele riscuri semnalate de Medic, acesta din urmă este exonerat de orice formă de răspundere.
14.11 Professional Telehealth Services SRL își limitează activitatea la asigurarea funcționalității și performanței Platformei, fără a controla sau a interveni în alt mod asupra Serviciilor prestate de către Medici către Utilizatori. Astfel, Professional Telehealth Services SRL nu răspunde în niciun fel și în nicio măsură de serviciile prestate de Medici prin intermediul Platformei.
14.12 Utilizatorul înțelege și acceptă că Professional Telehealth Services SRL pune la dispoziție doar mijlocul de comunicare pentru partajarea anumitor informații de natură medicală pe anumite teme generale sau specializate indicate de Utilizator și că nu are nicio obligație ori răspundere privind serviciile prestate de Medici prin intermediul Platformei.
14.13 Professional Telehealth Services SRL nu răspunde pentru nicio consecință care este generată de culpa/conduita Utilizatorilor, precum furnizarea de date incorecte/inadecvate sau utilizarea unor dispozitive incompatibile la momentul înscrierii Platformă, la momentul contractării sau al furnizării serviciilor medicale.
14.14 Professional Telehealth Services SRL nu răspunde pentru consecințele rezultate din încălcarea de către Utilizatori a reglementărilor aplicabile sau prin folosirea în orice mod a Platformei sau a serviciilor medicale. Professional Telehealth Services SRL nu răspunde, în niciun mod, pentru eșuarea sau imposibilitatea furnizării serviciilor medicale, indiferent
14.15 În cazurile de forță majoră, Administratorul Platformei și/sau operatorii, directorii, angajații, sucursalele, filialele și reprezentanții săi, sunt exonerați total de răspundere. Cazurile de forță majoră includ, dar nu se limitează la acestea, erori de funcționare ale echipamentului tehnic al Professional Telehealth Services SRL, lipsa funcționării conexiunii la Internet, lipsa funcționării conexiunilor de telefon, malware, atacuri informatice de orice fel și interferarea cu programe informatice malițioase, accesul neautorizat în sistemele Platformei, erorile de operare, grevă etc.
14.16 Utilizatorii declară că înțeleg și acceptă în mod expres clauzele prezentului capitol privind “Limitarea răspunderii”, în temeiul art. 1203 din Codul civil.
Despăgubiri generate de culpa utilizatorului
15.1 Prin utilizarea Platformei, Utilizatorul își exprimă acordul să despăgubească și să exonereze de răspundere Professional Telehealth Services SRL, Panacea și/sau persoanele ori entitățile asociate cu aceasta, inclusiv orice angajat, director sau administrator al lor, în legătură cu orice încălcare a acestui Acord, ca și în legătură cu orice pretenție sau cerere împotriva Professional Telehealth Services SRL și/sau a persoanelor ori entităților asociate cu aceasta, inclusiv a angajaților, directorilor sau administratorilor acestora făcută de către o terță parte și care decurge din utilizarea neconformă de către Utilizator a Platformei și/sau din transmiterea oricărui element de conținut transmis prin intermediul Platformei, incluzând, fără limitare, toate cererile, acțiunile, procedurile, pierderile, daunele-interese, costurile, cheltuielile (inclusiv costurile rezonabile și cheltuieli legale), oricum ar fi suferite sau suportate de către Professional Telehealth Services SRL sau de către persoanele sau entitățile asociate cu Platforma.
15.2 Utilizatorii înțeleg și acceptă că în cazul încălcării în orice mod și în orice măsură a oricărora din prevederile Termenelor și Condițiilor, Professional Telehealth Services SRL va putea opta în mod discreționar pentru suspendarea totală sau parțială a accesului Utilizatorului la orice Serviciu al Platformei, ori pentru nepublicarea oricărui conținut expediat de Utilizator în vederea postării către Platformă ori pentru modificarea în orice mod a unui asemenea conținut, pentru interzicerea definitivă a accesului la una sau mai multe dintre facilitățile oferite de Platformă sau pentru desființarea contului Utilizatorului pe Platformă, fără niciun fel de atenționări sau notificări prealabile și fără a fi necesare orice alte formalități în acest sens.
Drepturi de autor. Proprietatea intelectuală
16.1 Aceste condiții de utilizare sunt protejate de legile privind dreptul de autor și nu pot fi utilizate de alte persoane sau entități de orice fel, prin modificare sau copiere, fără acordul prealabil și scris al autorului.
16.2 Professional Telehealth Services SRL își păstrează toate drepturile de proprietate intelectuală cu privire la conținutul publicat/furnizat prin intermediul Platformei (texte, imagini, secvențe video sau audio privind promovarea Platformei sau a indicațiilor de utilizare, etc.).
16.3 Conținutul și elementele de grafică ale Platformei, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, întreg conținutul în format text și orice alt material, transmis sub orice formă de și către Utilizatori (prin vizualizare directă pe Platformă, prin newslettere sau prin orice alte materiale legate direct sau indirect de Platformă) aparțin Professional Telehealth Services SRL și partenerilor săi și reprezintă conținutul Platformei. Prin derogare de la prevederea precedentă, nu aparțin Professional Telehealth Services SRL sau partenerilor săi acele materiale pentru care pe Platformă este indicat un alt titular de drepturi, ori un alt deținător sau o altă sursă.
16.4 Utilizatorii înțeleg și acceptă că Professional Telehealth Services SRL este exonerat de orice răspundere privind materialele, datele și informațiile, dar fără a se limita la acestea, preluate de la orice surse oficiale, inclusiv cele care au fost publicate având scopul și caracterul de "comunicate de presă". Utilizatorii înțeleg și acceptă că toate informațiile, datele, materialele postate pe Platformă au doar un caracter informativ și orientativ și că Professional Telehealth Services SRL nu poate fi
tras la răspundere în niciun caz și în niciun mod pentru veridicitatea și validitatea conținutului Platformei sau pentru orice efect juridic decurgând din utilizarea acesteia.
16.5 Utilizatorii se obligă să respecte toate drepturile de autor și drepturile conexe acestuia și orice alte drepturi de proprietate intelectuală pe care Professional Telehealth Services SRL, partenerii săi sau Medicii le dețin asupra/în legătură cu Platforma, conținutul acesteia, serviciile prestate prin intermediul Platformei, orice modul sau componentă a acestora sau în legătură cu utilizarea acestora. Utilizatorii înțeleg și acceptă că în cazul încălcării vreunei prevederi de mai sus în orice măsură, vor putea fi trași la răspundere față de autorii/proprietarii conținutului Platformei.
Modificarea termenelor și condițiilor
17.1 Professional Telehealth Services SRL are dreptul de a modifica oricând și în orice mod oricare dintre prevederile din Acord sau Acordul în întregime, aducând la cunoștința Utilizatorilor noile modificări, într-un termen rezonabil înainte de data efectivă a intrării în vigoare.
17.2 Orice modificare va fi considerată ca fiind acceptată deplin și necondiționat de către oricare dintre Utilizatori prin simpla utilizare sau accesare a oricărei facilități oferite de Platformă, intervenite oricând după operarea modificării. Neacceptarea oricărei modificări atrage obligația respectivului Utilizator de a înceta de îndată accesarea Platformei și/sau utilizarea în orice mod a serviciilor oferite prin intermediul Platformei.
Raportarea erorilor. Feedback
18.1 Orice feedback în legătură cu utilizarea Platformei, raportarea erorilor, sugestii pentru îmbunătățirea experienței pe Platformă, probleme întâmpinate sau reclamații și alte aspecte în legătură cu funcționarea Platformei pot fi transmise la direct la contact@panacea.ro.
ÎN CAZUL ÎN CARE UTILIZATORUL NU DOREȘTE SĂ ACCEPTE PREZENTELE TERMENE ȘI CONDIȚII, INCLUSIV MODIFICĂRILE/COMPLETĂRILE ACESTORA, TREBUIE SĂ INCETEZE SĂ MAI FOLOSEASCĂ PLATFORMA ON-LINE ȘI SERVICIILE OFERITE.